Rico - 25/9

Idag var det problem med att överhuvudtaget komma upp på Rico. Han spände sig och var direkt redo att fly när jag bara ställde mig upp i sadeln, som jag alltid gör minst en gång innan jag sitter upp, för att checka av hur han är. Men jag fick ställa mig upp flera gånger, tynga i stigbygeln mm och efter ett tag lugnade han sig litegrann. Kom upp i alla fall, på mitt "sista försök", innan jag tänkte ge upp hoppet om dagens lektion. Då var han från början väldigt off och gick inte fram för skänkeln (vilket på ett sätt kanske är bättre att han är lugn än springig i den här situationen), tror han gick och väntade på att något skulle skrämma honom, typ.

Men efter jag ridit runt lite i skritt så slappnade han av lite mer, i traven började han arbeta nästan direkt. Vi tog bara galopp i vänster varv idag, just för att han var så spänd i höger. Red utan sporrar också, känns inte värt att det skulle hända två gånger på raken, för det var ju sporrarna som gjorde att han surnade till och gjorde det där lilla språnget, han har ju lite humör ändå min lilla valack ;)
 
Travhoppade lite små kryss men blev inte mycket mer hoppning än så.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0