Rico - 6/9

Idag delade jag och mamma på lektionen för Kicki (det blir liksom två för priset av en eftersom vi rider samma tid :P). Jag red Rico och mamma lånade Sunny igen ! Jag red fram självständigt på den delen av volten som var ledig, checkade så att gas och broms var med, gjorde några bakdelsvändningar, lättare övergångar. Inte så mycket krav men jag ville att han skulle bli ganska noga framriden så man kunde börja jobba honom direkt på lektionen. Hade ett litet hoppspö på framridningen för han brukar inte ha så mycket bjudning sådär i början av passet.
 
Vi jobbade sedan (på lektionen) mycket på volt runt Kicki, mestadels i trav. Han blev väldigt fin till och från men han korvade sig en del när han inte ville jobba mer, men jag har blivit bättre nu på att parera det :) Vi försökte oss på lite ökad trav (om man nu kunde kalla det ökad haha) i slutet men det gick väl sisådär. Avslutade något varv till på volten och då blev han fin :D
 
Inga bilder tyvärr ...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0