Rico - 9/9

Idag var det markarbete för Therese, provade att rida med sporrar idag. Sist jag red med sporrar var någon gång i våras och då gjorde han luftsprång varje gång sporren nuddade honom så vi fick ta av dom mitt i lektionen hehe. Men nu har Therese ridit honom med sporrar ett par gånger så han har liksom vant sig. Men jag hade fortfarande kvar känslan i mig att han skulle göra massa luftsprång så fort jag la till skänkeln så jag red väldigt passivt redan från början. Blev osäker i min ridning i början men det släppte mot slutet när jag insåg att jag kunde rida som vanligt hehe :P
 
Vi gjorde i alla fall en markarbetesbana som gick lite sådär, det var en del svåra partier för mig och Rico, galoppbommarna på böjt spår bland annat ! Men vi löste det hyfsat bra, inte perfekt men det kan man väl inte begära första gången man gör övningen heller :)
 
Första banan med galoppen i höger varv:
 
 
Andra banan med galoppen i vänster varv:
 
Det var just galoppen som var svår idag, men jag tror det berodde mest på att jag inte vågade rida helt som vanligt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Hehe, tror din ritning (?) blev lite bättre än min ;)

Svar: Haha nejdå min var inte så vacker ;)
Madde Andersson

2012-09-10 @ 07:27:37
URL: http://ciccicarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0