Sparar till SIHS

 
Tiden går jättejättefort och i denna hastigheten är det snart inte långt kvar till Stockholm International Horse Show i Globen ! Jag ska åka med familjen Rudberg och Co, börjar bli någon slags tradition nu ! :P
   En sak som är annorlunda i år är att jag varit duktig och sparat en slant till just Globen. Förra året hade jag inte alls mycket att handla för, och det resulterade i att jag var helt pank efterråt ^^ Förhoppningsvis kommer jag kunna fynda lite där i Annexet, utan att handla upp ALLA mina sparpengar ;)
   Ska nog göra en lista, med saker som jag ska kika på/leta efter. Sedan blir det ju alltid några helt random spontanköp :)
 
Det är dock en hel del saker jag måste köpa nu, saker som inte kan vänta till Globen ! Faktiskt så har jag tänkt att åka en vända till Hööks imorgon, direkt från skolan. Kanske kikar jag in på Hoppla med, men det räcker annars gott och väl med bara Hööks ! :)
 
Det jag främst tänkt leta efter på Hööks är:
- Handskar (har pekat ut några i katalogen, men måste ju prova de först)
- Jodhpurs och shortchaps (helst i brunt)
- Svarta sporrskydd
- Nytt tredelat sötmalm-koppar-bett (det vi har nu börjar bli slitet/skavt)
- Tredelat bett med fasta ringar (horsepower Eggbett)
- Rem till westernbettet (vet inte vad en sådan kallas ...)
 
Annars så är det ju snart dags att köpa vinterridstövlar. Jag skulle vilja få tag i ett par i läder (alternativt syntetläder) i år ... i alla fall inte några mjuka, säckiga stövlar med något slags tygskaft som de jag har haft hittills. De funkar utmärkt till uteritter dock.
   Och en ny hjälm bör snart inhandlas, har slagit i huvudet rätt rejält några gånger nu. Så det är nog dags att byta. Jag är ganska sugen på en sådan som jag har (Lamicell Master) fast i brunt/choko :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0