Hästarna - 2/4

Idag red jag faktiskt Valle för omväxlings skull ! :) Det är ytterst sällan jag rider honom eftersom det mer är mammas och pappas häst (inriktning western), men igår fick jag äran att rida ut en sväng på honom med mamma och Rico. Brukar oftast rida honom med westernutrustningen eller barbacka, men idag tog jag hans allroundsadel. Vi red först en sväng bort upp i skogen och utforskade lite, sedan tog vi lite trav och galopp åt andra hållet på de ställena det inte var isigt.
 
Eftersom Rico travar så mycket snabbare än Valle så slängde bara Valle upp huvudet och slängtravade iväg, för att hänga med ! Därför tog jag efterråt något varv trav på volten i ett lugnare tempo och då var han mycket finare och med på hjälperna. Ute är han som en riktig liten busponny. 
 
 
Ska nog ta och fota lite nya bilder på dem i hagen någon dag nu på lovet, blir snart lite tjatigt med samma bilder :P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0