Hästarna - 6/4

Idag red jag och pappa bort till den långa backen i skogen och klättrade. Först travade vi nästan hela vägen upp en gång (det blev några avbrott till skritt för Rico gick först, han måste stanna och titta på saker hela tiden hehe), sedan galopperade vi upp halva backen två gånger. Backen är väldigt lång så vi börjar lite försiktigt och bygger upp klätterträningen lite mer med tiden. Sista galoppen upp blev det korsgalopp nästan hela vägen, lyckades byta mot slutet och då kändes det bättre hehe. Hästarna tyckte i alla fall det var jobbigt men skönt, de frustade mycket :) 
 
När vi skrittade hem sen så tyckte jag Rico kändes lite konstig, han tog inte alls för sig framåt i skritten som han brukar efter en ridtur, och var inte heller lika avslappnad som han brukar vara. Han kändes liksom lite vinglig (som när jag rider Valle, för han är lite klumpigare i skogen). När vi stod ute och plockade av utrustningen så stod han och vilade det ena bakbenet hela tiden, samma ben under hela tiden vi stod där, så jag kollade det benet. Men inget verkade vara fel, han var varken varm eller svullen någonstans. Påväg ut till hagen kollade jag på benet medans vi gick och först såg det normalt ut på rakt spår, men när vi svängde så såg jag skillnad. Han var fortfarande varken varm eller svullen någonstans, förmodligen kanske han har trampat lite snett eller sträckt sig lite eller något. Vi får avvakta och se imorgon helt enkelt. Håll tummarna för Rico nu. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0