Hästarna - 10/8

Idag red vi ute rätt längre med hästarna. Klättrade i skogen, klättrade lite upp och ner i sandtaget, sedan tog vi några galopper i slutet fast det blev mestadels skritt ändå. Hans högergalopp kändes väldigt fin, men vänstergaloppen kände jag att jag skulle behövt jobba igenom honom mer där. Kanske ska ta några varv med honom på volten någon dag och verkligen jobba igenom honom i båda varven, med fokus på vänstergaloppen. 
 
Han var rätt tittig idag och han gjorde sin specialare några gånger, tex när det flög upp en fågel ur buskarna så gjorde han en liten tvärnit sedan fortsatte han galoppera (kanske för att jag lärt mig att vara på med skänkeln när han gör sina nitar). Sedan blev det lite sidohopp och hopp rakt upp i luften. Det var nästan så jag for av några gånger haha.. 
 
Efter ridpasset gjorde jag lite Nh med Rico i hagen och det gick väl rätt så bra det också :) 
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa Björkström

Det har ju inte blivit ordentligt ridning på ett tar dagar, så det är klart han har lite hjärnspöken! ;)

2013-08-11 @ 10:32:21
URL: http://linneabjorkstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0