Hästarna - 17/8

Idag blev nästan en heldag i stallet! I förmiddags gick jag först ut med Önska en sväng i skogen och sedan packade jag med ombyte i väskan och åkte buss till stallet. Mötte upp min gamla ridskolekompis, Ebba, på pendeln och så fixade vi i stallet och red ut med hästarna :D Bussen hem gick bara varannan timme så vi fick vänta en timme på den när vi var tillbaka från ridturen. 
 
Vi red lite överallt idag, i skogen, på grusvägar, asfaltsvägen och sandvägarna i skogen. Vi skrittade väl mest men det blev lite trav och galopp också. 
 
Rico skötte sig bra idag, han ryckte till lite vid uppsittningen men det gick bra. Han var inte överdrivet framåt idag, och galoppera gjorde han bara väldigt samlat hela vägen trots att jag försökte länga hans steg lite mer. En riktig applåd ska ges till båda pållarna idag som höll sig i skinnet trots att vi mötte crossmopeder två gånger under turen. Andra gången satt vi inte på hästarna då vi nästan var framme vid stallet, och det var ganska tur det för då kom de bakifrån och hästarna blev mer skrämda då. Men de va schyssta första gången och stängde av motorn osv så vi kunde gå förbi :) det uppskattas ju alltid!
 
Ebba och Valle 
 

Kommentarer
Postat av: Tilde

Vilken fin blogg du har! :)

Svar: Tack! :D
Madde Andersson

2013-08-18 @ 15:05:42
URL: http://empirebroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0