Hjälmar

Det börjar bli hög tid för mig att köpa en ny ridhjälm. Jag har flera gånger skrivit om det här på bloggen, men har ändå fortsätt ridit med den hjälmen jag har nu. Trots att jag åkt av med huvudet före ett par gånger med den, så tänkte jag att jag kan ha den "några gånger till".  Tänkte inte så mycket mer på det, men nu känns det faktiskt som att det är dags att byta.
 
Hjälmen jag har nu är en Lamicell Master. Den faller mig rätt bra i smaken. Den är ställbar, ventilerar och är snygg :) Har haft en likadan innan, och min första plan var väl att jag skulle köpa en likadan nästa gång också (hehe), möjligtvis en i samma modell men brun istället för svart. Den är dock lite dyr för att byta flera gånger per år (vilket jag gjort förut då jag åkte av lite stup i kvarten, och nästan alltid lyckades landa på huvudet), så jag tänkte kanske köpa mig en lite billigare hjälm den här gången. 
 
Har sett att det kommit in en ny och billigare lamicellhjälm på Hööks. Är det någon av er som provat den eller har den, och kanske kan säga något om den? :) Eller förresten, berätta om hjälmarna ni har! Gärna lite fördelar/nackdelar :) 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa Björkström

Jag hade en Lamicell innan min nuvarande Uvex & Uvexen är tusen gånger bättre! OM du känner att du ska lägga lite extra pengar på en hjälm, satsa på en Uvex. Väldigt skön, luftig & bra passform, kvalitéen kan man inte heller klaga på.

Fast jag är sugen på Lamicells Uvex-kopia (den i inlägget), det verkar vara en bra lite billigare hjälm & jag har länge velat haft en brun.. Dock så finns den inte på Hööks än av någon anledning ännu.

Svar: Ja det skulle kännas bra med en uvex hjälm på sig faktiskt. Har haft lite svårt för utseendet på den hjälmen men den blir liksom snyggare när man sett den lite mer om du förstår :P
Skulle behöva en lite billigare men fungerande hjälm i nuläget då jag sparar pengarna till bloggdator ;) Men i framtiden ska jag nog satsa på uvex. Den känns så himla säker och bra!
Madde Andersson

2013-08-07 @ 16:15:34
URL: http://linneabjorkstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0