Så taggad på allt

Nu är vi hemma i Stockholm, och hästarna står ute i sin stora sommarhage på långängen, tillsammans med ett gäng andra hästar. Resan hem gick bra, hästarna verkade nöjda och glada när de kom fram och jag känner mig så taggad på allt nu. 
 
Vi ställde ju klockan tidigt imorse, men att packa ihop allt tar ju sin tid så det började bli rätt varmt när vi tog ut dem från hagen och skulle lasta. Vi hittade ingen skuggig plats att lasta på så det blev en liten stressfaktor. Det blev bara varmare och varmare för varje minut, och båda hästarna kan ju vara lite svårlastade till och från. För att inte tala om bromsarna! Hästarna fick ju massa insektsspray så de klarade sig rätt bra, vi stackars (hästdoftande) människor drabbades värre. I alla fall jag ;) 
 
Lastningen skulle jag säga gick rätt bra. Jag och pappa lastade Rico först, medan mamma och storebror fixade i ordning Valle. Egentligen tog det inte så lång tid att lasta, men han krånglade lite till en början. Han slänger sig gärna bakåt/står lite lätt på bakbenen i protest, men sen när han väl bestämt sig för att gå in så går han in liksom! Inte mer med det :) Valle behövde dock tre personer för att gå in i släpet. Han kliver gärna ut på sidorna istället för att gå in så där fick jag och pappa stå, på varsin sida. När båda var inne så stod de och gnäggade efter varandra, sötisar! 
 
Framme på långängen så släppte vi ut dem i hagen så fort som möjligt så vi kunde sätta igång att packa in alla hästgrejer i stallet. De går normalt sett i en rätt stor flock hemma, men just när vi kom så var det bara två av dem hästarna ute, och det var de två valackerna som våra hästar aldrig "träffat" förut. Men det gick så bra att släppa ihop, inga konstigheter där :) De var snälla som lamm allihopa. Rico försökte dra igång lite lek i början, men sen såg han all mat så han blev mer intresserad av det än hans nya hagkompisar, hehe. 
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa Björkström

Jag har turen att ha en lättlastad häst! Då åker ändå Regina bra transport två gånger per år, till & från betet. Men ändå kliver hon på direkt, snäll häst alltså ;)

Vad skönt att det inte blev några galenskaper vid ihopsläppet :)

Svar: Åh lyxigt! ;)
Madde Andersson

2013-08-03 @ 18:19:58
URL: http://linneabjorkstrom.blogg.se
Postat av: Lina

Härligt :D

Svar: jaa :D
Madde Andersson

2013-08-04 @ 13:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0