Galopptankar

Ridpasset idag gav mig verkligen nytt hopp. Vi har haft det riktigt kämpigt med galoppen tidigare, och jag har inte ens velat försöka jobba honom i galoppen utan instruktör för han sätter sig då helt på tvären och går emot alla hjälper jag försöker ge honom. Jag blir så lätt frustrerad då, och galoppen är ju en ganska stor del av ridningen, särskilt om jag ska sätta mina planer i verket och börja hoppa med honom igen snart. 
 
Rico har i grunden en jättefin galopp, men han har alltid haft lite svårt att slappna av i just den gångarten. Eller, alltid ska jag väl inte säga, det har varit till och från kanske 1-2 år sedan. Han går "gärna" i en hög, kort och spänd form i galoppen. I olika perioder har han varit alldels för framåt i galoppen och nu de senaste veckorna/månaderna har han mest studsat runt på stället/på tvären i galoppen. Problemet var först bara att han inte tog för sig tillräckligt mycket framåt, och det blev bättre av att vi galopperade mer ute på rakt spår. 
 
Men idag föll i alla fall poletten ner för oss, och han hade en bättre dressyrgalopp än någonsin. Om jag hade satt lite mer tryck och tempo i den galoppen hade det även kunnat bli en kanonfin hoppgalopp. Han slappnade av, gick i en lägre rundare form och galopperade på lagom mycket framåt. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva, men han var så otroligt fin i galoppen idag och det var verkligen en fröjd att rida honom. 
 
På tisdag är det Cissilektion! Hoppas det här håller i sig, jag vill visa upp oss nu när vi är på topp igen! :D 
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa Björkström

Vad härligt! Jag hoppas verkligen att det håller i sig nu & att Rico förstår att det är mycket behagligare att galoppera i den formen :)

Svar: Jaa verkligen, tack :D
Madde Andersson

2013-07-21 @ 16:04:48
URL: http://linneabjorkstrom.blogg.se
Postat av: Ponnydressyr - Sara

Sv: Haha :) lät ju ganska seriös i inlägget, men när jag skrev att man fick kramp i lårbenen eller att man kunde ta ett sittunderlägg trodde jag folk skulle fatta ;D

2013-07-21 @ 17:50:16
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Jen & Johnny

Vad kul att det klickade för er! :)

Svar: jaa, tack :DD
Madde Andersson

2013-07-21 @ 19:37:45
URL: http://johnnyochjag.blogg.se
Postat av: Ida

Åh, riktigt snygg bloggdesign du har :) Har du gjort den själv?

sv; Kul att ni har kunnat köpt häst nu. Men visst är det tråkigt att ridskolan är så dyr :(

Svar: Tack!! :D Ja det har jag! :)
Madde Andersson

2013-07-21 @ 21:15:18
URL: http://idawoxlin.horseworld.se
Postat av: E M I L I A

Åhhh såå fin blogg!! :)

Svar: Tack!! :D
Madde Andersson

2013-07-21 @ 22:40:25
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se
Postat av: Lina

åh vad kul :D

2013-07-22 @ 01:36:46
Postat av: Paulina Molander

Hej och grattis till att du vann Veckans blogg hos mig! Hoppas du får en trevlig dag! :)

Svar: Tack! :)
Madde Andersson

2013-07-22 @ 11:50:53
URL: http://paulinamolander.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0