Hästarna - 19/6

Ligger i solen nu och ber till alla gudar att jag ska få bli lite brun i år. Tycker det är riktigt skönt (dock väldigt tråkigt också) att sola men är så jäkla rädd för alla insekter på marken och i luften. Är rädd att de liksom ska bitas eller krypa upp på mig haha! 
 
Imorse satte vi klockan tidigt och red ut på morgonen, och tur var det för nu blir det bara varmare och mer insekter för varje timme som går. Kan tänka mig att det vore riktigt jobbigt för både häst och ryttare att vara ute och rida nu, mitt på dagen. 
 
Idag red jag i alla fall Valle barbacka och mamma red Rico med westernsadeln. Vi red ut genom skogen förbi vårt hus och sedan vidare in på Hallonrundan. Vi travade på grusvägarna nästan hela vägen hem sen så fick lite håll av nedsittningen haha! 
 
Valle var i alla fall jätteduktig. Kände direkt när jag satt upp på honom att han var MYCKET mjukare och rundare över ryggen om man jämför med sist jag red honom barbacka. Tömkörningen och den bomlösa sadeln har alltså givit resultat :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0