Whitaker

(För er som vill anmäla er till Veckans hästblogg, scrolla ner eller klicka här!) 
 
Jag vill bara säga att mina ridbyxor från Whitaker är så otroligt sköna. Går gärna runt med dem hemma före och efter stallet, trots att jag luktar häst ;) Det enda som skulle slå dem ridbyxorna i komfort skulle vara mina gudomliga springtights.
 
Har två par whitakerridbyxor, som tillsammans är mina favvisar och de jag använder mest; ett par marinblåa som jag köpte när jag praoade i åttan på Stockholm Ridsport (i Upplands Väsby), och ett par bruna som jag köpte på Sihs i Globen förra året. Båda dem är riktigt sköna och passar jättebra. De är bara knäskodda men tyget är inte halkigt som vissa oskodda/knäskodda kan vara. De blåa hade jag nästan varje dag förut, tills jag köpte de bruna. Nu använder jag de bruna varje dag istället hihi :) 
 
Om jag någon gång ska investera i ett par nya ridbyxor igen så blir det nog garanterat ett par whitaker. Jag är inte galen i själva märket, men jag är ett riktigt big fan av hur bra dessa ridbyxor sitter. Det är allmänt jättesvårt för mig att hitta ridbyxor, eller byxor överlag, som passar bra. De flesta är för stora i midjan och/eller för långa i benen. Men dessa passar jättebra! 
 
Mina blåa ridbyxor in action: 
 
De bruna har jag tyvärr inga bra bilder på, såvitt jag vet :P 
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa Björkström

Jag köpte ett par röda helskodda, men efter ett år blev skoningen såpass tunn att det gick hål.. Väl använda ridbyxor ;)

2013-06-19 @ 20:24:03
URL: http://linneabjorkstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0