Första dagen på Långängen

Bloggen får verkligen en skjuts i rätt riktning nu av stallbytet och allt annat nytt runtomkring. Det är riktigt roligt och spännande tycker jag, och jag tror och hoppas att den inställningen också smittar av sig på er som läser ! 
 
Rico och Valle kom fram till Långängen igår kväll, då gick de direkt in i sina boxar och fick varsitt hönät att pilla på. Rico tog dock en liten promenad i stallgången först, hälsade på lite hästar genom boxgallrena. Han och Valle var inte alls särskilt intresserade av varandra (detsamma med Rico och hans gamla hagkompis/bästavän Zebb). Jag trodde faktiskt det skulle bli lite mer dramatiskt, att de skulle känna igen varandra och bli överlyckliga och gnägga och ha sig, eller nåt hahaha. Men de bara nosade på varandra i två
sekunder sedan gick Rico vidare ^^. 
 
Imorse åkte vi till stallet och mötte upp massa andra hästägare vars valacker också skulle in i samma hage. Vi utrustade Valle och Rico med skydd och Rico fick även ha boots fram. Ihopsläppet gick bra, bilder finns här
 
När ihopsläppet hade lugnat sig satte jag igång och mockade båda boxarna, medan mamma och pappa gick en sväng med hundarna. Maten kommer vi fixa senare ikväll. De har härligt stora fina kärror på detta stallet, så jag kunde mocka båda boxarna i en och samma kärra. Riktigt praktiskt :) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0