Hästarna - 25/3

Har helt glömt bort denna kategorin, haha. 
 
Idag skoddes båda hästarna, och medan Valle skoddes klart red jag Rico (som skoddes innan Valle). 
 
Uppsittningen gick bra, men jag måste nog fila lite mer på min teknik haha ;) Har blivit lite klumpig på sista tiden. Men Rico skötte sig i alla fall fint och stod lugnt och stilla, och jag satt upp på första "försöket" :D 
 
Eftersom Valle inte var helt klar ännu så skrittade jag först runt lite på stallplan, klättrade lite upp och ner för backen upp till volten, och sysselsatte honom lite bara. Jag tröttnade ganska snart på att cirkulera runt på stallplan så jag prövade att rida iväg själv en sväng bort på gatorna. Tog lite trav fram och tillbaka på en liten grusslinga längs med vägen som tinat upp. Det var riktigt skönt, Rico var helt avspänd och skrittade på framåt, positivt :) 
 
Sist jag försökte rida ut själv med honom så kom vi inte mer än hundra meter bort på vägen, han stannade hela tiden, vägrade gå, spände sig och skrämde upp sig själv. Han var påväg att vända hemåt tror jag, när jag satt av och ledde honom istället. 
 
Red tillbaka till stallet, hämtade upp pappa med Valle (som promenerade med oss sen) och tog sedan lite korta galopper fram och tillbaka på samma grusslinga. I sista galoppfattningen blev han lite glad och gjorde någon söt kick med bakdelen hehe. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0