Nedräkning: 6

Om man räknar idag, så är det bara 6 dagar kvar tills vi flyttar hästarna ! Kommer bli jättespännande, lite tråkigt att lämna Enliden men det skulle ju ändå bli så förr eller senare. Igår var vi på Långängen och lämnade lite spånbalar, hämtade hö (för invänjning/byte av foder) osv. Innan vi åkte hem körde vi bort till ridhuset och tittade där. Ridhuset kändes väldigt långsmalt eftersom vi är vana vid vår fyrkantiga volt haha ! Men det var fint där. Vi kommer nog inte rida där så jättemycket eftersom det kostar per gång, men det känns bra att ha tillgång till ridhus, särskilt vintertid ! 
 
Jag bli lite osäker nu när det börjar dra ihop sig, jag har verkligen trivts på Enliden under de år vi stått här, och det kommer kännas jättekonstigt att stå någon annanstans. Det är nu när det börjar dra ihop sig jag börjar hitta fel, jag jämför mycket med Enliden och saknar det redan. Det kommer kännas jobbigt att ha längre väg till stallet, man vill ju ha nära till hästarna ifall det skulle hända något, men jag hoppas att ridvägarna väger upp allt det som är mindre bra. 
 
Det känns också lite jobbigt att inte kunna ha en bild av hur den närmaste framtiden ser ut. Jag har ingen aning om hur det blir i framtiden med uppsittning, ridning, träning för instruktörer, tävling, hur hästarna kommer trivas i nya stallet, hur jag kommer trivas i det nya stallet, hur min vardag kommer bli, om det kommer funka med hästar och skola nu när jag inte längre kan ta moppen till stallet på 10 minuter. Om jag ska åka själv så måste jag åka direkt från skolan annars tar det säkert en timme att åka, med flera byten. 
 
Usch vad pessimistisk jag låter. Men ja, jag är rädd för att det inte skulle bli bra i nya stallet. Risken finns ju. Men jag tror och hoppas att det kommer bli bra. Om 6 dagar får vi se. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0