Hästarna 12/5

Pappa och Valle fortfarande på clinic. 
 
Jag och Rico skrittade ut som uppvärmning (mamma och hundarna gick med) och sen red jag en stund på volten. Tanken var att det skulle bli mest fokus på att få en avslappnad och lydig häst, men det blev mer lek med bommar. Hade travbommar (bara en bom när jag tog galopp) på ena långsidan och sedan en till bom vid X som jag red över när jag gjorde volt vid B. På B-långsidan blev det en övning vi gjort ganska mycket förut: öppna mellan M och B, sedan in på en mindre volt (ca 10m i skritt och trav, ca 15m i galopp), halvhalv vid B och sedan sluta fram till F ungefär. 
 
Mamma filmade lite när vi körde galopp mot slutet. Hinner inte klippa ihop en uppladdningsbar film utav det nu (det är flera små klipp) men här är några printscreens tillsvidare :) 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0