Hästarna - 16/5

Idag var det lite NH kurs. Mådde allmänt jättedåligt, hade ont i magen och huvudet och var jättetrött efter en lång skoldag. Slutade 16.05 med idrott, åkte direkt till Tumba efter skolan och blev upphämtad på vägen av mamma och pappa. Hade svårt att fokusera på själva kursen, mest av anledningen att jag visste att när jag kom hem så skulle jag behöva skriva en väldigt jobbig historiauppsats som ska skickas in innan 23.59 ikväll. 
 
Men i alla fall, jag tycker Rico är en väldigt trevlig och go häst att hantera överlag. Men när vi gör sådana NH övningar med honom brukar han få lite attityd. Han är ganska låg/mellanlåg i rang och försöker gärna klättra. Det är när man kräver för mycket av honom.
 
I alla fall för att göra ett långt inlägg kort, vi fick lära oss några rätt bra övningar som vi ska försöka träna vidare på. Ska köra ordentligt någon dag då jag är där själv med Rico så vi har all fokus på varandra och får vara lite "ifred" :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0