Inga sockerbitar

 
Hoppträna ordentligt kommer vi nog inte göra så mycket på vår volt eftersom den är ganska ojämn och liten, men däremot skulle jag vilja rida lite övningar med småhinder (sockerbitar) och upphöjda bommar lite regelbundet sådär. Tyvärr har vi märkt nu att det varken finns sockerbitar eller cavalettiklossar eller något liknande.
 
Något annat som också fattas är koner, som faktiskt kan vara väldigt bra att ha till en del övningar i både dressyr, markarbete och hoppning. Så det är väl något vi får lov att införskaffa snart.
 
Har dock inte en blekaste aning om vart man kan köpa sockerbitar eller vad de kostar. Cavalettiklossar vet jag ju finns ju lite här och var i olika hästsportaffärer, men de brukar också vara rätt dyra (om jag minns rätt). Det är något jag får kolla upp helt enkelt, så vi kan sätta igång nu med markarbetet och småhoppningen! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0