Fredag

Kikar in på bloggen såhär mitt i natten då jag ändå suttit och skrivit uppsats hela kvällen, och tänkte att jag kan nog skriva några rader till trots att ögonen snart går i kors. Så trött är jag ;)
 
Idag åkte jag direkt efter skolan till stallet, och så red jag och mamma ut en sväng i skritt och trav innan vi red på volten. Idag låg fokus på smådetaljer i ridningen, och det gör verkligen att slutresultatet av ridpasset blir mycket bättre. Jag brukar ofta gå i fällan att fokusen hamnar på att det ska se snyggt och perfekt ut när man rider, men i själva verket är det ju bra ridning och bra känsla som räknas. Idag var jag nogrann med småsaker som att inte låta bogen falla ut på volter, inte släppa på yttertygeln när jag ställer igenom inåt, ha jämnt tryck i båda händerna och i stigbyglarna. Jobbade igenom det som jag kände behövdes jobba igenom för att få en lösgjord häst men tragglade inte för mycket med det. Tänkte mycket framåt i galoppen och fokusen låg på känslan att ha hästen mellan hand och skänkel hela passet. 
 
En annan dag måste jag jobba på att förfina övergångarna lite då de ofta blir i lite obalans och orytmiskt. Idag renodlade jag mest hjälperna och gjorde lösgörande skänkelvikningar och det resulterade i en jättefin och loss Rico. Emellanåt spökade han lite, men inte alls mer än vanligt. Jag är jättenöjd med båda våra insatser idag. 
 
Hemma blev det perfekt fredagsmiddag i form av jättegod kycklingsallad, sedan lite idol 2013 och uppsatsskrivning fram till 23.57 då jag lämnade in skiten utan att läsa igenom :)) 
 
Ska smuggla med kameran till stallet i helgen då jag känner att bloggen verkligen suktar efter nya fina bilder på hästarna. Gärna nu innan man börjar slänga på täcken på dem ute. Dessutom har Rico fått en ny fin grimma i en rätt häftig färg, som måste fotas när den sitter på honom förstås :) Var lite tveksam till om den verkligen skulle passa till hans färg, men jag tyckte ändå han var rätt fräck i den ;) Dock är jag ju väldigt partisk och jag tycker att Rico är fin i allt, hehe :) Men ska fota så får ni se! 
 

Kommentarer
Postat av: Alvida Heyne

Hej! Gör du designer? Behöver verkligen en ny och din var sjuuukt fin :-) /Alvida

Svar: Hej! Jag gör inte designer gratis till andra längre pga tidsbrist men mejla om du vill göra en beställning. [email protected] :)
Madde Andersson

2013-10-17 @ 20:45:13
URL: http://alvidis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0