Hästarna - 18/9

Idag var det Thereselektion med markarbete och med lite småhoppning i slutet, och det gick kanonbra! Passet var väldigt lärorikt (utan att gå dåligt som det annars brukar göra på lärorika pass), jag fick mycket hjälp av Therese och jag tog åt mig allt och red bättre! Först red jag, och när vi ridit fram i alla gångarter så satt jag av och Therese satt upp. Hon red Rico i galoppen lite och fick honom gå fram bättre. När Therese red såg man hur mycket han utvecklats i huvudet genom åren, för även fast han var rädd för Therese (länge sedan hon red honom sist) så gjorde han inget dumt, han spände sig men lyssnade ändå framåt och tillbaka! Dessutom stod han helt stilla vid uppsittningen också :) Sedan satt jag upp igen och red, och då hade Rico kvar Thereses ridning i sig lite så han lyssnade bättre framåt, och jag red bättre också efter att ha sett Therese. 
 
Vi gjorde lite olika övningar med bommar i olika gångarter, sedan höjde Therese upp två av bommarna (med ca 6 galoppsprång mellan) till småhinder till mig och Rico. Han var lite rädd för spökhörnan alldeles innan ett hinder så han kom helt på tvären mot hindret en gång och då stannade han, i övrigt skötte han sig superfint och känslan var jättebra! 
 
Extra plus idag också till alla dagens uppsittningar då han var jättelugn och snäll :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0