Hemmakväll

Hästarna reds inte igår då det var ett hemskt tråkigt väder + att jag hade lite extra bråttom hem för att plugga. De går även in på kvällen nu från och med igår kväll, så lite extra fix blir det ju såklart i stallet varje dag nu, men det har inte varit några större problem tidigare år så det blir nog bra. Dock märktes det på hästarna att de redan har blivit lite bekväma i att få komma in på natten, de stod och trängdes vid grinden när vi kom dit vid 6-tiden redan, gnäggade på oss och sprang omkring. Rico är ju en riktig porslinshäst i grunden, han är van vid att få¨täcke på vid regn/kyla, mat enligt rutinerna och en torr mysig box att gå in i varje natt. Han har bara hittills fått smaka lite på livet som "vildponny" (fri tillgång, ute dygnet runt osv :P), som han iförsej inte verkar ogilla heller! ;) 
 
Jag trodde att jag skulle åka till stallet ikväll men när jag stressat hem från skolan och precis ska slänga i mig resterna från igår så fick jag veta att det var mamma och pappa som skulle rida :) Jag ville till stallet, men en sådan här regnig och tröttsam dag så kan jag inte låta bli att känna lite lättnad för att jag får stanna inne resten av kvällen hehe.. 
 
Imorgon är det Thereselektion och då ska Therese också sitta upp på Rico och rida honom lite innan mig, då vi har flera problem i ridningen nu, särskilt i galoppen. Hoppas att det kommer hjälpa lite. Sedan tänkte jag också ta och fota Valles nya westernsadel som kom hem i helgen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0