Svar på frågor

Vad är dina långsiktiga mål med Rico? Klasser på tävlingar mm?
Hehe . . . Typ alla mina mål är långsiktiga ;) Men tex tävla och bli godkänd i LB dressyr :P Liksom att jag har mer koll på hans form, rider mer för Kicki och andra duktiga dressyrtränare :) I hoppning så skulle jag vilja tävla över LC, men vi får se hur vi utvecklas och vad vi klarar av tillsammans också ! :P I "vanlig ridning" typ uteritter så är det nog att vi ska kunna rida ut själva utan att han blir stel som en pinne så fort ett löv rör sig i busken .......... typ ;)

Kommer du satsa på dressyren också, eller bara på hoppning?
Jag vill vara bra på dressyr, men är inte det haha :P Så blir nog bara lättare klasser i dressyr nu ett tag framöver ! :) Så jag kommer nog tävla med fokus på hoppning, men kommer ta fler dressyrlektioner också så vi kan åka på lite dressyrtävlingar också !

Har du någongång ångrat att du inte köpte en riktig "läromästare"? (svara ärligt nu? ;) )
Inte precis . . . ;) Alltså jag tycker att ca 7 år är den perfekta åldern om man inte vill ha en unghäst och ändå vill ha kvar hästen länge och kunna forma den lite själv (vi har tex börjat lära honom Western, det är ju lättare när hästen är ung). Om Rico hade varit 18+ hade jag även gått och oroat mig hela dagarna för att han håller på att bli gammal ! ;) Jag tycker Rico är väldigt välutbildad för sin ålder, det enda är att han fortfarande inte har sett så mycket i världen. Han kan bli rädd för småsaker ute men unghästnyfikenheten sitter ju så djupt kvar att den oftast tar över :P

Men problemet med Rico är ju att vi inte vet någonting om honom, så han kanske är mer välutbildad än vi tror ? :P Han och jag har lyckats med många saker i dressyren som ingen av oss (vad jag vet) har gjort förut, tex galoppombyte över bom, slutor i trav och galopp - jag hade bara gjort i skritt innan.

Skulle du vilja testa att tävla Western, eller är det bara "en vid sidan av-grej"?
Jag kan ju inte Western själv, men om min pappa lär mig så skulle det vara jättekul :D Men det är ingenting jag tränar regelbundet utan bara en kul grej så att pappa kan rida Rico också :)

Kommer dina föräldrar tävla Rico något?
Tror inte det, dels har vi knappt någon tid över att åka på tävlingar så de få gånger det blir att åka på tävling är det jag som tävlar :) Men om det är klubbtävlingar hemma så kanske de vill vara med någon gång för kul skull :P

Kommer ni ställa ut Önska och Yazzi?
Vi har ställt ut dom förut, men domarna gillar inte Önska :( Hon har för kort svans, för lite päls och är för liten :( Men Yazzi är superfin och henne vill vi gärna ställa ut mer :P

Vilka är dina favoritbloggar? (A)
http://skackarna.blogg.se (A)
http://hastdiggaren.se
http://johannagrant.se
http://dressyrsystrarnas.blogg.se

De jag läser oftast, orkar inte skriva alla :)

Hur ser du dig själv om 10 år?
Med en 17 år gammal Rico :) Haha dåligt svar, kommer inte på något mer :P 

Vad vill du gå för gymnasium?
............. jag är livrädd faktiskt för jag har ingen aning xD Skulle vara kul med typ media eller hästar typ :)

Visst vad jag superduktig nu? :D
Ja :)

Duktiga Mimmi :D



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ofta du inte vill tävla mer :O? skulle jag få egen häst skulle jag luuuugnt tävla som fan, i hoppnign dår, hatar dressyr x) Men varför vill du inte tävla så mycket :o? Lb är ju inte så högt x_x

2011-06-19 @ 11:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0