Dagens Ridning

Skyndade som sagt till stallet idag, vi kom dit ca kl 4, och tog in honom och red ut så fort vi bara kunde - innan det blev mörkt! Red ganska länge, ca 60 min (nånstans runt det). Red bort förbi Berga och Lövsta, och in i skogen (klätterbacken) vid Fågelvolten, där det nu står en shettishage också ;) Vi red som sagt klätterbacken, och kom ut på galopp-/ridstigen och då red vi en omväg hem, så vi kom ut på Gamla Stockholmsvägen. Där gick vi i rondellen (eftersom vi är fordon!) och sen tillbaka genom skogen bakom stallet. En ordentlig runda blev det, med mycket klätter och lite djupsnö ;P

Häst: Rico
Aktivitet: Uteritt med klättring bland annat
Längd: ca 60 min
Utrustning: Benskydd, benreflexer, reflextäcke, brunt schabrak med grönt, prestige hoppsadel, brunt träns utan nosgrimma och tvådelat bett. Ganska varma kläder, säkerhetsväst och hjälm.
Intensitet (1-10): 6 (Endast skritt, men mycket klätter och en ganska lång runda. Det var en ganska intensivt pass om man jämför med vad man brukar kunna göra såhär års.. xD)
Känsla (1-10): 7 (Han var positiv och framåt, snäll vid uppsittningen, lyssnade bra på halter och tempoväxlingar) 
Övrigt: Gjorde ganska mycket halter för att kolla att han verkligen lyssnade, i klätterbacken fick han ju bygga lite muskler, så det var bra ;) Han tycker nog det är ganska jobbigt att klättra i snön nu, han pustade hela vägen xD Men jag klandrar honom inte, han är ju inte i sin bästa kondition heller :P <3

Har ingen bild att dela med mig av.. 

Palltränade honom lite till efteråt, fast i stallgången ;) Gick bra :P

NU måste jag sluta, ska ha lite fredagsmys med familjen! :D

Madde


Kommentarer
Postat av: linda

Gud så fin blogg du har!

2011-02-05 @ 00:02:24
URL: http://lindalidstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0