Svar på SANT eller FALSKT

1. Jag har alltid haft minst 1 djur i familjen ända sedan (innan) dagen jag föddes.
2. Rico var den första häst jag provred.
3. Vi brukar oftast åka till stallet kring kl 4.
4. I somras satt en fjäril på min hand i mer än 20 minuter, så tillslut var jag tvungen att putta bort den.
5. Jag har alltid haft svårt att äta frukost.
6. Jag har flera landställen som jag åker till varje sommar.
7. Jag satt på en häst för första gången när jag var 2 år.
8. Jag har sålt min ponny Silver, "ponnyn" är en silver&blå cykel

1. SANT! Har haft sammanlagt 4 katter ända sedan innan jag föddes. Först hade vi Gubben och Gumman - Två katter. Tror att någon av dom dog innan jag föddes, och den andra dog kanske när jag var 1 år eller så :( Har bara framkallade bilder på dom, skitsöta :P Iaf, efter Gubben och Gumman köpte vi Emil och Ida (haha ni fattar va?), dom kom till oss när jag var ca 1 år, precis när vi flyttat till vår älskade villa i en liten förort i Stockholm. Katterna var kvar när vi köpte Yazzi, vår äldsta hund. Strax efter att Ida hade dött så köpte vi Önska, familens duracellkanin (hund). Emil lever kvar ännu, han är gammal men pigg och glad :P Just nu håller han på att vänja sig med att bo i en lägenhet istället för en övertrehundrakvadratmeterstorvilla... 

2. FALSKT! Provred två hästar innan Rico, två ston som stod på samma ställe. Men Rico var den vi kom bäst överrens med :P

3. FALSKT! På vardagar åker vi oftast till stallet alldeles efter maten, strax efter 5 på kvällen :P Då är vi oftast hemma till 8, så kan vi kolla lite teve innan vi går och lägger oss.. ;)

4. SANT! Jag räddade den faktiskt :3 Det hade regnat natten innan, så det hade då blivit blött på insidan av en såndär:
 
Den var trasig så inget vatten samlades, men när jag kollade i den så satt en fjäril FASTKLISTRAD i den, vingen hade fastnat för det var så blött i den. Eftersom vår regnmätare redan var sönder så delade jag den på mitten (haha?), tog en liiiiiten pinne, och lossade försiktigt fjärilen :) Sen satt den på min hand i en evighet xD Den hade torkat för länge sen, så den kunde flyga, men den stannade där :P

En av många bilder jag tog på den sötingen :P Fult med min bil i bakgrunden bara, men den var inte med på alla bilder :P

5. FALSKT! Har faktiskt börjat få lite svårt nu :S Men oftast så proppar jag i mig, jag vet att jag inte klarar dagen annars :P

6. FALSKT! Jag har flera landställen, men jag åker bara till EN av dom varje sommar :P :) Har ett "släktlandställe" på en ö som heter Nämdö i skärgården, med hela min mammas släkt (hennes mormorsmormorsmor eller nåt byggde faktiskt hela huset), och ett vi köpte själva för att få lite lugn och ro XD Tror inte att jag har några bilder på Nämdö på den här datorn, men andra landstället - Fänninge har vi massvis :3

Stugan :)

ladan (ej i ordninggjord), den äldsta byggnaden i (kan det vara örebro eller är det endast fänninges äldsta byggnad...? hmmmm) ...?  Och man ser också vårt (inte el) staket som vi har för att hundarna ska fatta att dom inte äger hela ängen framför också! Dom kan springa igenom, men det markerar iaf att dom inte kan springa ner och skälla ut den stackaren som vågar sig förbi xD ;)

7. FALSKT! vad jag vet så red jag första gången på skansen när jag var lite äldre än så (finns väl åldersgränser på skansen också?)

8. SANT! haha xD Älskade min "ponny" Silver! Men jag blev för stor ;)

Ska kolla igenom svaren senare, för att se om vi faktiskt har en vinnare xD ;)



Kommentarer
Postat av: Tess

sv: Den 6 marks på Botkyrka :)!

2011-02-07 @ 10:26:24
URL: http://ponnynmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0