STALL ENLIDEN - hej och välkommen till mitt stall :D

Dum som jag är, glömde jag kameran hemma idag. Men har ju i flera veckor försökt fota stallet så det fick bli mobilbilder! :S :)


Här är då huvudingången :P Vid minusgrader är dörrarna stängda, och vid plusgrader på glänt :)


Inne så ser man till vänster - en massa grepar, sopar, vattenkannor mm :)


Och till höger är en dörr in till torkrummet, där hänger det täcken som behöver torkas :3


(ursäkta kvalitén, mobilbild som sagt!) Om man går in i torkrummet och vrider sig 90 grader åt höger så ser man det här! (inte mkt, dock - bilden var suddigare än jag trodde!)


Om man går tillbaka till första bilden, och går rakt in tills det tar stopp, sen vrider sig helt åt vänster... Då ser man den stora gången (den längre gången). Och tydligen så råkade jag ställa min skottkärra där, så man ser den också XD


Här är då den lite kortare gången. Den består av 4 boxar och två dörrar - pumprummet/skåprummet till vänster och foderkammaren till höger!


Jahapp, här står det lite "regler" typ, tex kvällsmaten på vagnen, morgonmaten på golvet, morgonpåsen understa kroken, kvällspåsen översta kroken :) Och även varningsskylt för att råttgift är utlagt nån gång för länge sen ;)

Vågar vi öppna??? Det stank iaf bajs där inne när jag gick in i morse, vet inte varför :S


Det här är då det första man ser när man öppnar dörren...


...om man inte vrider huvudet en aning åt höger, det vill säga! :D De blåa påsarna längst till vänster är Ricos :P Det ser riktigt stökigt ut, men det är för att ingen har fyllt påsarna ännu (utom jag!) så dom hänger lite galet :)

 
Här är då skåprummet/pumprummet. Nu står all mat här inne också, för annars fryser det som ligger i blöt (detta rum är uppvärmt :D) tex Betfor mm ;)

Man kan svänga in till höger också, då kommer man till pumprummet, med vatten som inte fryser på vintern (isolerat), vattenkokare, micro, två katter, några skåp till och ett litet bord där man kan sitta och äta :)

Glömde fota det dock!



En låtsas-panoramabild på mitt skåp :P haha misslyckades lite, men fotade med ögonmått ju :)


Utanför stallet finns det en foder/ströbod :) Här förvarar vi vårt spån och man kan också förvara havre mm där :P Bakom den finns även en mockningshage :)


Gödselstacken i form av en countainer xD Och en spiraltrappa upp till loftet!


Loftet :P (Två bilder! Den högra är vår "hörna" med hösilage, hö, kraftfoder och en dynlåda :D)



Skottkärror vid spiraltrappan :)


Stallplan :)


Om man går tillbaka till bild nr 5 (stora boxgången) och går rakt fram genom den bortre dörren kommer man ut här!:

Så kommer man till volten, lilla stohagen, karantänhagarna och till den andra valackhagen (inte Ricos) (bild 1), man kommer också fram till dasset, hinderförrådet och klubbstugan (bild 2)


Här är då öppningen till volten (ser ut som elstängsel, men det är det inte :P) med det enorma snöberget, som visserligen har sjunkit ner lite men förut var den väääldigt stooooor :S


Här är parkeringen med transporterna ;D Den blåa är vår :3

Okej det var sista bilden! Hoppas det inte blev för mkt bilder för er också, för mig var det extremt många att ladda upp xD :) Men kommentera gärna och säg vad ni tycker, ska kolla på Solsidan nu :3

ha det super sålänge!

Madde


Kommentarer
Postat av: Tess

sv: En tjej från Brs. Vill inte nämna namn för jag vet att kommer nog bli bråk på BRS vrf hon får rida Marks medans jag är borta och inte jag liksomm...

2011-01-23 @ 21:10:19
URL: http://ponnynmarks.blogg.se/
Postat av: Julia

Den ena handlade om hästars vinterträning och den andra var en ranking för 2010 :) Fin blogg!

2011-01-23 @ 22:10:16
URL: http://eventingbyjulia.blogg.se/
Postat av: warnmark -häst&fotoblogg

Sv; Människor kopierar bilderna ;/

2011-01-23 @ 22:38:23
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Linnea - Vinn ett ROSA schabrak!

Ser ut att vara ett trevligt ställe. :o)

2011-01-24 @ 19:08:02
URL: http://Ridboken.aenn.se
Postat av: Mikaela

Vad fint det ser ut att vara. :)

2011-01-24 @ 19:55:02
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Tina

Hej!

Stallet ser jättemysigt ut! Jag saknar verkligen att
vara i ett stall och pyssla så om ni behöver lite
hjälp med mockning och att rykta hästar så hör gärna
av er! :)
Jag bor i Glömsta så det är väldigt nära.

Med vänlig hälsning, Tina

Svar: Ja det var väldigt mysigt och fint där! Tyvärr har vi flyttat ända ut till Grödinge nu med våra hästar, men lyssna med dem som står kvar på Enliden ifall det är någon som vill ha lite hjälp ibland! :) Sätt upp en lapp där eller gå in och fråga någon bara! :)
Madde Andersson

2013-10-24 @ 22:12:31
Postat av: Tina

Jamen det ska jag göra! Tack för svaret! :)

Trevlig helg!

Med vänlig hälsning, Tina

2013-10-25 @ 19:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0