Får se helt enkelt

Får se nu framöver hur dagarna går, hoppas hoppas hoppas verkligen att problemen är lösta till på Söndag, vill så gärna vara med på tävlingen som är då. Kanske är för mycket begärt i nuläget men det är den enda tävlingen på hela sommaren som inte tar mer än en timme att åka till . . . När det tar så lång tid vill inte mina föräldrar åka eftersom det kommer ta hela dagen.

Vet att jag är lite "hemlighetsfull" men det är verkligen inte så att jag vill att ni ska gå och undra, ni som bryr er, men jag vill helst inte skriva några ingående inlägg förrän problemen är lösta eller i alla fall är påväg att bli lösta. Mår inte så bra av att tänka på det så mycket, för jag vill inte vara spänd på något sätt när vi försöker på nytt nästa dag. Det gör bara saken värre.  

Kan bara säga att jag inte kan komma upp på Rico för tillfället, dels så "dummar" han sig och dels så är han rädd.

Det är en helt annan sak om man själv är rädd och ska sitta upp på en (äldre?) häst som varit med om det mesta, än att själva hästen - som i detta fallet är ganska ung - är rädd.

Rädd för mig ? Kanske. Men snarare rädd för själva situationen, han är rädd för att jag ska flyga av igen. Det skrämmer honom så och det är endast därför jag är nervös nu. Vill inte att det ska bli värre ! Den enda verkliga anledningen att jag avskyr att trilla av just Rico är att han blir så himla rädd av det. Kan förklara bättre om de olika delarna jag tagit upp här, men nu är klockan sent och i morgon är en ny dag och då ska vi utveckla vår lilla "träning" :)

Kommer nog lite tidsinställda inlägg nu till midsommar för vi får gäster och jag får troligtvis inte gå in på datorn så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0