Rico - 20/6

Häst: Rico.
Aktivitet: Uteritt+en stund i ridhuset.
Längd: 10 min uteritt, 5 min i ridhuset.
Tränare/Instruktör: .
Utrustning: bruna benskydd fram, rött schabrak, brun hoppsadel (Prestige), svart träns med engelsk nosgrimma och tvådelat bett
Känsla (1-10): 7
Övrigt: Han kändes väldigt pigg när vi red ut, och lite matvrak var han också :S Han hade nämligen stått inne typ en timme utan hö för att han inte skulle behöva vara ensam kvar i hagen, när de andra hästarna gick in ( nu har dom släppts ut igen, allihopa :P ) så han kände sig lite hungrig antar jag, haha ;) Just eftersom han inte äter så mycket i hagen ( finns gott om bete men han äter faktiskt inte hela tiden ändå ! ). Men i alla fall, jag hade planerat att tömköra efter min lilla uppvärmningsuteritt så jag red lite i ridhuset i ca 5 min medan mamma hämtade tömkörningsgjorden och tömmarna :) Han var först extremt jobbig, försökte gå ut, tvärstannade och vägrade gå framåt osv men det släppte när jag började trava ! :D Han har börjat tro att skritten endast är vila och på långa tyglar, så det går inge bra alls att jobba honom i skritten ! :S




Häst: Rico
Aktivitet: Tömkörning.
Längd: ca 45 min ?.
Tränare/Instruktör: .
Utrustning: bruna benskydd fram, brunt schabrak, svart tömkörningsgjord (Globus), svart träns med engelsk nosgrimma och tvådelat bett, tömmar
Känsla (1-10): 7
Övrigt: Han var jätteduktig, men lite trött ! Ville inte länga/öka traven särskilt mycket, inte alls lika snyggt som senast ! ;) Men han kunde gå i riktigt fin samlad trav. Vi gjorde mest voltarbete med tempoväxlingar, men också på en fyrkant i mitten (4 koner som en kvadrat).

Kände mig aningen lost idag för det var ett tag sedan jag tömkörde (med tanke på att detta är min andra gång . . . hehe ) men jag tycker både häst och människa skötte sig rätt bra ! :]

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0