Dagens ridning

Häst: Rico.
Aktivitet: Kort uteritt barbacka i skogen med avslut på volten.
Längd: ca 10 min. 
Tränare/Instruktör: -
Utrustning: svarta Benskydd fram, barbackagjord vid uppsittningen, brunt träns utan nosgrimma och rakt odelat bett.
Intensitet (1-10): 2-3 (Vi red i skogen bakom stallet, sen skrittade jag runt lite på volten medan mamma hämtade tömkörningsgrejer ;) ).
Känsla (1-10): 6 (Uteritten gick bra, men han var pigg och lyssnade inte helt. På volten var han jättefin och verkade mycker mer positiv än vanligt faktiskt! :D).
Övrigt: Han blev lite rädd för en vattenpöl som var frusen yta på - vi blev utträngda i kanten av en bil, så vi tvingades gå i den :( xP All is och snö på volten hade töat bort helt, det var riktigt mjukt och fint på em/tidig kväll, men frös på lite på kvällen när vi var klara med tömkörningen. Det var i allafall hyfat torrt och mjukt när jag kom upp på volten efter uteritten. Rico verkade också märka hur mjukt och fint det var på volten, för han var ännu mer positiv än vanligt, och vanligtvis är han GRYMT positiv :D Jag jobbade honom lite i skritten och ställde och flyttade sidvärtes (stavning??? xD), och han lyssnade superbra åt båda hållen :D han brukar ha svårt att flytta för höger skänkel (åt vänster) men det gick också jättebra :D Tror (vet snarare) att han känner av hjälperna bättre när han inte har en sadel mellan oss också ;) Superpositiv var han, kanske han också fått lite vårkänslor? :D xD <3


Gammal bild... Men den är lite fin för det var första gången jag red honom barbacka :D Trodde inte det skulle gå på honom ens ;) xD <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0