Lång uteritt + nh/frihetsdressyr

Mamma red idag, först klättrade vi i skogen, sedan gick vi längs med gamla stockholmsvägen en bit. Vi klättrade upp och ned för en grusbacke också, jag tyckte det var jätteskönt (verkligen befriande xD) men han verkade tycka det var jättejobbigt xD :D Kontigt? nej xD Det var en ganska så brant backe, så han fick verkligen ta i! ;)

Efteråt gick jag upp på volten och körde lite LÖST NH / frihetsdressyr utan godis. (ingen repgrimma eller ledrep, utan helt löst!) Mitt mål var att kunna skicka honom mellan två stora koner, men jag lyckades visst åstadkomma mer än så ;D :D :P




Jag lyckades skicka honom snett mellan konerna, som början på en 8a, och sedan få honom att runda ena konen (så nära konen som möjligt) och få honom att stanna när han vänt runt konen ;D Åh FY vad han var duktig :D Har aldrig mött en mer lyhörd häst är Rico, förutom Leja i stallet då - men hon kanske inte var så från början? (kanske är tränad så?) Men man vet aldrig! ;)

Och jag tränade lite 'inkallning' och körde också lite 'följa john' xD ;) Har börjat hitta knapparna på honom, det är verkligen jätteskönt att man märker skillnad! :D

Åh är så himla lycklig just nu! :D Svävar på ljusrosa moln! xD




Kommentarer
Postat av: Hästälskaren! <33

Jätte fin blogg kolla gärna in min



http://hhaasstt.blogg.se

2011-03-26 @ 11:01:32
URL: http://hhaasstt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0