Litet pass på volten

Häst: Rico.
Aktivitet: Först skritt i skogen sen ett litet pass på volten
Längd: ca 10 min i skogen + 30 min på volten (?)
Tränare/Instruktör: -
Utrustning: bruna Benskydd fram, svart dressyrsadel (prestige), vitt schabrak, svart träns med aachennosgrimma utan själva aachenremmen (xD?), tvådelat tränsbett.
Intensitet (1-10): 5 (Jag jobbade honom inte så mycket i form och så, utan tänkte köra lite galoppintervaller - men han var för trött! Orkade knappt trava efter 10 min, så tog några små korta galopper i höger och vänster varv, sen fick han lång tygel)
Känsla (1-10): 3-4 (Han var lydig och duktig i början, men tröttnade efter bara några minuter och blev seg :S Krånglade dessutom i vänstergaloppen. . .)
Övrigt: Krångel i vänstergaloppen = han genar och håller sig inte på voltspåret/fyrkantsspåret, lyssnar inte på innerskänkel och vänder bara huvudet utåt och springer inåt när jag lägger till yttertygel . . . Blir bara så i vänstergalopp :S Har inte alltid varit så, bara dom senaste två veckorna :O

Stryker ett streck över det här passet, och ska nog sätta lite nya mål i dressyren . . . :O

Kommentarer
Postat av: Emelie Williamsson

Gå in och titta vem som blev veckans häst! :)

2011-03-27 @ 20:20:26
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Alice

Blir han bara så i dressyren, på banan altså? Annars kanske hans tänder borde kollas, inte vet jag? :3

2011-03-28 @ 15:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0