Utvecklings-inlägget är tillbaka !

Kan inte låta bli att dela med mig av det här, det är en sån fantastisk känsla när allt plötsligt går jättelätt och allt är super ! (peppar , peppar . . . ) :D

Har kollat igenom lite gamla inlägg ...

-För ungefär tre månader sedan hade jag inte ens en tanke på att skritta runt på helt lång tygel, Nu kan jag skritta varv efter varv på helt lång tygel och jag litar på honom - och då litar han på mig.

-För ungefär två månader sedan kunde jag inte hoppa en bana i fullt kontrollerad galopp, endast svänga och sedan följa med. Visst tyckte jag han var duktig då, men nu när vi sätter mer och mer krav på honom så blir han faktiskt bättre och bättre med även det :P

-För ungefär en månad sedan vågade jag inte/kunde jag inte trava och galoppera ute, för att han drog sist jag gjorde det. Nu både travar och galopperar jag i grupp och det känna jättebra ! Innerst inne vet jag att det var ett missförstånd den gången han drog, men kan inte sluta tänka riktigt på det ! :(

Låter som en nybörjare som skrivit detta ;) Men det var så jag kände mig på hans rygg i början, som en nybörjare, en nybörjare som endast kunde komma runt en liten bana på 60cm och skritta ut en sväng på korta tyglar :)


Men saker har förändrats, jag litar på honom, han litar på mig. Underbar känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0