Rico - 31/10



Idag kom Eva tillbaka och hade westernlektion :D Vi jobbade mycket med att "flexa", och att rida med en-hands-tygel-fattning som faktiskt är svårare än man tror :s (Jag tar med automatik tillbaka min andra hand så jag rider med två händer - utan att jag tänker på det !).

Vi vände för ytterskänkeln på fyrkanter (en kon i varje hörn) mm.

Så vi gjorde inte så mycket olika saker idag, men mycket lärde jag mig ! Eva har, precis som Kicki, väldigt bra liknelser som får en att förstå bättre.

En häst känner en fluga som landar på rumpan, alltså är hästen väldigt tryckkänslig.


Kommentarer
Postat av: Sara- Hamreryttarna

sv: marwin typ :)

2011-11-01 @ 00:19:03
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0