Rico - 19/8

 
Jag och Rico red dressyrlektion för Therese på vår volt. Celice och Floris var också med, men inga fler. Normalt sett brukar vi vara två hela grupper på söndagar ! Men det var kul, blev nästan som en privatlektion, då fick vi mer hjälp när vi var såpass få :)
 
När vi började jobba dem i skritten och traven kändes han motig och ville inte gå framåt. Han tjorvade sig och gick emot skänkeln, och han gick inte rakt utan böjde sig som någon slags muterad ostbåge. Efter en skänkelvikning i trav på hörnlinjen och sedan den första galoppen så släppte det. Då blev han mycket finare och med på hjälperna ! Galoppen är ju hans lättaste gångart där han oftast går som bäst.
 
Idag var det mycket fokus på våra (ryttarnas) sitsar och när vi kom till rätta helt i sadeln hittade hästarna lättare balansen och sedan bara rullade det på. Eftersom jag rider dressyr i hoppsadel "brukar" jag lätt få stolsits i traven, i alla fall i nedsittningen ! Men det fick jag inte idag :D
 
Avslutade med att trava av dem på åttvolt och sedan skrittade jag, Rico, Celice och Floris ut en kort sväng till nya stallet och tillbaka. Rico var lugn och avslappnad, skönt att slippa sitta beredd hela vägen för att han spänner sig och har sig ^^
 
Tyvärr inga bilder eller filmer från passet :/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0