Pay & Jump film (1)

Film 2: Första rundan, 70cm.


Första hindret kom inte med på filmen, så räcket är andra hindret på banan - inte första :)
Hann inte med i svängen till fjärde hindret så valde att göra en volt. Kom dock inte bättre på hindret efter min lilla volt heller så blev ett stopp där (han tappade galoppen i svängen - nu var hindrena så låga att han kunde förstås kunnat hoppa ändå, men han har ju börjat vägra nu så vi kör småhinder bara för att stärka våra självförtroenden haha :P) 

Sen stod vi stilla en stund, NÅGON SOM KAN GISSA VARFÖR ? ;) De som gissar rätt får en länk haha :D

Sen kom han i korsgalopp (?) har jag för mig, och så tittade han på planchen som var på första bommen, och stannade :o Men hoppade på andra försket, han ville bara titta på den först haha ;)

Efter det kom nästa hinder med planch i framkant. Den stannade han på flera meter innan ^^ Så skrittade fram några steg till den och tog sedan hindret på nytt. Fick trycka över honom, men han hoppade i alla fall så där var jag nöjd :P

Sen, en båge mellan 7an och 8an. Han tappade galoppen i svängen så fick göra en volt där, och sist var muren (9) ... tvärstopp där ;) Men sen hoppade han den på andra försöket, och jag var nöjd så jag skippade det frivilla sista hindret (ett räcke med bred vattenmatta) för var rätt säker på att det kunde bli ännu ett stopp där, ville inte bråka mer haha :P

Har rätt låga krav i nuläget så var galet nöjd haha :P Vi kom ju runt hela banan, utan några avtrillningar eller så :) Blev utesluten ett antal gånger (om det nu hade varit en riktig tävling haha), men vi kom runt och det kändes bra !


Kommentarer
Postat av: Emma

Gummisnodden på säkerhetsstigbygeln kanske hade lossnat ? ;)

2012-01-22 @ 10:27:40
URL: http://loveponni.blogg.se/
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Hej Madde!

Södertörn är nästan den svåraste platsen man kan tävla på här i Stockholm. Massor av titthinder och knepiga vägar.

Ett råd: Ta banan i trav. Ta det lugnt och titta INTE ner på hindrena. Det gör både du och Rico.

Tänk redan i språnget på nästa hinder.

Lycka till!

2012-01-22 @ 10:33:50
URL: http://www.stalllt.n.nu
Postat av: Emily

Tycker det är jättebra att du inte har höga krav och att du blir nöjd! Jag gör exakt samma sak på vallmo,kör samma bana 2 ggr och det ger resultat. Kämpa vidare så kommer det tillslut flyta på felfritt :=)

2012-01-22 @ 10:56:03
URL: http://emilyojulius.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: Har hört att katalogen kommer ut 25 eller 26/1 och kommer nog antaglingen upp på hemsidan då också =) Finalrean fortsätter nog tills allt är borta, men är nog ganska utplockat kan jag tro ^^

2012-01-22 @ 18:36:33
URL: http://loveponni.blogg.se/
Postat av: Sofia/Kanin

Har typ ingenaning och jag har ingen riktig blogg, men jag gissar ändå:



Typ att det var något med stigbygeln!? :-o

2012-01-22 @ 19:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0