Just nu

Sitter och njuter av våren ute på balkongen (fast det är liiite kallt), hade halvdag idag i skolan och vi fick hemuppgifter och självklart har jag varit för lat för att göra dem ;) Men det var två uppgifter för två halvdagar (idag och imorgon) så får börja lite idag och göra klart båda imorgon då helt enkelt.

Ska snart åka till stallet och Rico, ska fixa i ordning honom och lasta och sen åka vidare till Tumba. Therese rider en annan ponny i gruppen innan så henne kommer vi möta där, vi kommer leda runt honom en bra stund innan så han har fått skritta fram ordentligt när lektionen börjar ! Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra på träningen, men kanske att några av våra problem kommer visa sig så Therese kan lösa dem och i sin tur hjälpa oss på hemmaplan. Vill att han ska få en träning med många BRA hopp så han får lite självförtroende tillbaka (och jag också så småning om).




Ska bli intressant att se, dels hur han gör med Therese på ryggen, också vad han säger om de ska hoppa lite högre än JAG+RICO brukar. Jag misstänker att han kanske till och med blir mer motiverad och sköter sig bättre när hindrena i alla fall är på LD/LC nivå igen ... inte <70cm (mindre än 70cm).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0