Tupplur


Var ju hos Rico hela dagen igår, från tolv (lunch) till halv nio. Jag var egentligen klar att åka hem typ halv åtta men moppen startade inte så pappa fick komma med startkabel osv osv.

I alla fall, en kul grej jag såg när jag höll Rico sällskap i hagen efter lunch:



Alla hästarna i "bortahagarna" (de hagarna längst bort från stallet, där Rico står) bara somnar xD Det var alldeles när de hade ätit klart lunchen, strax innan två på dagen.
   Jag har ju lyssnat på biologilektionerna i skolan så jag vet ju att när man precis har ätit tar tarmarna och magsäcken massa energi från kroppen så man blir trött, kanske BRUKAR de alla ta en liten tupplur efter lunch varje dag ? ;) 
   I flock så sover ju de i skift, alltså är det alltid en som är vaken och "håller koll". Jag antar att jag var den som skulle hålla koll medan alla hästarna sov, haha :P Men jag passade på då att smyga iväg och hämta en kärra och mocka hagen (det behövdes verkligen).

Rico sov också, men han stod med rumpan åt mitt håll så man såg inte så bra hehe :P


Jag tycker det är rätt intressant att sätta sig i hagen några timmar en dag och se vad de gör, Rico och Zebb brukar ju till exempel leka följa john och smaska på varandras kinder, haha :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0