"Vad fin häst du har"

Det finns inte mycket mer som gör en hästägare så stolt, som när en främmande människa går fram och ger beröm för ens egen häst. Att man har en sån fin häst som hoppar bra, med kapacitet och hela den biten. Ingenting gör nog mig varmare inombords i alla fall !

Det är en självklarhet att JAG som ägare till min häst TYCKER att den är fin/söt/snäll/bra på att hoppa osv osv, men när någon annan säger det - och menar det - så blir man så himla glad. Det är liksom en bekräftelse på att Rico faktiskt ÄR fin, ÄR snäll, han HOPPAR faktiskt bra osv osv. 

Det finns ju en anledning att jag skriver detta, jag har ju hört på läktaren mycket och även har det hänt ett par gånger att någon gått fram och sagt saker. På läktaren när Therese hopptränade Rico, i uppvärmningen så fick hon honom att gå i en superfin ökad trav och då började de på läktaren prata med oss och berömde oss för Rico :) "Oj vilken DRESSYRPONNY!"

Jag tror att varje gång jag har varit ute och åkt (om man bortser från några av hoppträningarna förra året) så har jag hört NÅGOT bra om Rico. Senast, på pay & jumpen på Håtuna Ridskola, så gick en kvinna fram och berömde Therese för Rico, sa att han var JÄTTEFIN verkligen. Då sa Therese att det är henne (mig) kvinnan skulle säga det till och gissa om jag blev glad när hon gjorde det ! ?


Inte så smickrande bild haha ... skulle valt en finare ;) Löshoppning efter den ridlösa sommaren :) Nu när jag tänker efter passar den här bilden verkligen inte in i det jag nyss skrivit xD Förlåt för det



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0