Rico - 10/5

Mamma red Rico dressyrlektion för Kicki, och jag red Zebb samtidigt. När man rider två i en grupp så halveras priset per person så jag fick typ rida gratis kan man säga :P Alltså, mamma betalade ju lika mycket för när båda vi red som om bara hon skulle ridit :)

I alla fall, det verkade som att det gick bra för mamma med Rico. Zebb ville i början inte ta för sig och ville inte riktigt hålla i bettet liksom, så första halvan gick åt att få honom att ta tag i bettet. Det gick jättebra tycker jag :P Stor skillnad mot slutet, han gick inte i sådär fin form som Rico får på Kickiträningarna, men jag är jättenöjd över bådas insats eftersom det var andra gången jag red honom, första gången dressyr :) Fick verkligen RIDA idag, med Rico blir det ibland att jag fisrider för att han ändå gör ganska mycket gratis i dressyren/grundridningen (typ rör sig framåt gör han snällt utan att man behöver tjata ^^). Kommer nog ha träningsvärk imorgon, stretchade mig lite smått efterråt men jag vet egentligen inte hur man gör när man stretchar (dags att lära sig???) så hjälpte nog inte så mycket :P

Nöjd och glad och trött är jag i alla fall :) ! Kul att rida ponny igen !


Kommentarer
Postat av: Kristina, Angelica, Elvira - Stockbytjejer

Så fin blogg! Bloglovin byte? :)

2012-05-11 @ 19:14:47
URL: http://stockbytjejer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0