HOPPNING

 
Till synes är vi nu åter på samma nivå som vi var på för ca 2 år sedan. 
 
Men, det är så mycket som hänt under dessa två år. Vi har gått från att rulla över 70-80cm banor utan problem, till att hoppa 90cm banor, till att hoppa 1m banor och enstaka 110 oxrar, till att kämpa oss över 50cm kryss och bara komma över bommar på marken, till att åter igen hoppa 70cm banor med blandade resultat, sedan fanns det en tid då vi knappt kunde galoppera då han blev skrämd - och än mindre hoppa, och så har vi gått från att hoppa 80-90 cm till att åter igen kämpa oss runt små banor 70cm. Vår resa har varit upp och ner, hela tiden. Jag har känt mig helt vilse på hans rygg, och så har jag också ibland känt att vi kanske faktiskt är menade för varandra. 
 
För oss är det inte höjden på hindrena som är viktigt, det betyder ingenting egentligen. Det är harmonin och samarbetet mellan hindrena som är det viktigaste och det är även där det svackat lite emellanåt under dessa två åren. Han har varit rädd för mig, och jag måste erkänna att jag under en tid var ganska rädd för honom också. Det var missförstånd som lades på andra missförstånd, in i hindret, under hindret, och över hindret. 

slutet av 2010/början av 2011 (bilderna går att förstora): 
 
slutet av 2012 (bilderna går att förstora): 
 
 
Dit jag egentligen vill komma, är att för någon som bara tittar på hoppbilderna/printscreen-bilderna ovan, verkar vi inte ha utvecklats alls under dessa två åren. Vi ser till och med ut att ha bara backat bak i utvecklingen, vilket vi faktiskt delvis har gjort, men det ligger så himla mycket mer historia bakom och vi har varit på alla möjliga olika nivåer och höjder. Det är lite lustigt med vår "utveckling", hur det kan gå så himla mycket upp och ner och att så mycket kan ändras från den ena dagen till den andra, det räcker med att han blir skrämd en gång så är vi tillbaka i ruta ett igen. Fast så ska man ju inte tänka förstås. All träning vi lägger ner på honom gör ju att vi förmodligen kommer kunna hitta tillbaka till samma "nivå" lättare/snabbare. Bakslagen kanske inte behöver bli så stora i framtiden, som de varit. 
 
Under tiden vi haft honom så har vi varit på väldigt många olika nivåer, ingen speciell ordning på bilderna, de kom lite hursomhelt ^^. Även dessa bilder går att förstora, genom att klicka på de :) 
    
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0