Mål och lite andra tankar

 
Ett långsiktigt mål jag har med Rico är att kunna tävla i hoppning och dressyr. Hittills har jag hunnit debutera lokalt med Rico i båda disciplinerna. Dressyren var en Lätt C - klass på min gamla ridskola. Vi genomförde ritten och jag red bara fel en gång ;) Så den debuten var rätt lyckad, särskilt med tanke på hur kort tid vi haft honom då. Lokala debuten i hoppning gick inte lika bra. Vi vägrade ut oss på första och andra hindret och efter det har det bara gått upp och ner på träning.
 
Efter den hopptävlingen började jag tvivla starkt på om det någon gång skulle bli möjligt att tävla i hoppning. I och med uppsittningsproblemet sommaren 2011 så trodde jag ett tag att vi aldrig någonsin skulle kunna åka iväg och tävla, i varken dressyr eller hoppning. Men den tvivlan jag hade förr är borta nu. Sedan jag började hoppträna med sporrar så föll poletten ner även i hoppningen. Vi behöver fortfarande en hel drös med självförtroende, förtroende för varandra och mer erfarenhet, men det känns ändå som att vi är på rätt väg nu !
 
En sak som är bra för mig och Rico är att vi inte behöver skynda på. Jag känner att vi kan ta det i vår egen takt, och ändå hinna med massor ! Han är ju "bara" åtta år så förhoppningsvis har vi många många fina år kvar tillsammans ! <3 :)
 
Valle däremot är ju lite äldre, inte så jättegammal men äldre. Det kunde ha varit ett problem om vi hade haft planer och ambitioner att tävla. Men om han inte visar sig vara en riktig stjärna i hopp/dressyr/western så tror jag inte vi har det. Kanske åker vi på några mindre tävlingar bara för skojs skull men tanken är nog att han mer ska bli en hemma-och-ha-roligt-med-häst. Med Rico fihar vi mycket begränsningar vad vi kan göra, han är ju som han är och man kan inte bara slänga sig upp barbacka och rida iväg på honom. Så allt det vi inte kan göra med Rico kommer vi göra med Valle :) Eftersom jag är den enda i familjen som kan rida Rico fullt ut, så kommer jag rida Rico mer när vi har Valle också, och mamma och pappa kommer rida Valle mer. Om ni fattar :P
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0