Hästarna - 18/8

Idag var Rico lite spändare och spökigare än vanligt. När jag satt upp och precis skulle lägga över benet så reagerade han och då hejdade jag mig lite och la inte över benet. Böjde in huvudet några gånger och ställde mig i sadeln en gång till sedan satt jag upp och då gick det bättre och han stod still, men helt avslappnat var det inte. 
 
Vi red sedan ut bort till sandvägarna i skogen och vi hann ta två små galopper och trava lite, sedan vart det en tvärstopp med 180 graders vändning och galoppsprång åt andra hållet. Varför? Jo för att Rico, som travade först på stigen, fick syn på en bil mitt ute i skogen. Det var en biodlare som hade kommit dit för att hämta sin honung eller nåt, och trots biodlarens skumma ailenutrstyrsel så var hästarna "bara" rädda för bilen haha.. Men vi fick stopp på hästarna ganska direkt i alla fall, och mamma satt av och ledde Valle före Rico förbi och upp för backen, och då gick de verkligen på TÅ båda två. Efter det så skrittade vi bara hemåt och jag satt av Rico en bit hemifrån och gick sista biten. 
 
Sedan var vi också nära att möta en crossmoped hemma vid stallet men den vände och åkte åt andra hållet när den såg oss :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0