Hur lägga upp ridpass?

DAGENS FRÅGA ÄR: hur planerar/lägger ni upp era ridpass? 
 
Jag "måste" planera mina ridpass innan för att få ut så mycket som möjligt av passet. Planerar jag inte så blir det nästan alltid pannkaka utav det. 
 
Jag lägger nästan alltid upp mina pass annorlunda, beroende på vad fokusen är för passet och vad vi ska träna på.
 
Men ungefär såhär skulle jag lägga upp det om jag tex skulle ha fokus på galopparbetet under ett pass: 
 
1. Skritta fram minst 10 minuter. 
2. Jogga igång i trav, lång och låg. Få lite framåttänk i pållen. 
3. Lösgörande övningar i skritt och trav, tex skänkelvikningar är bra. 
4. Galoppera igång lång och låg, lossa innersidan mm. 
5. Galopparbete- en viss övning som jag jobbar med några minuter. Tex någon bomövning eller öppnor/slutor. 
6. Avsluta med åttvolt i trav, lång och låg.  
7. Skritta av minst 10 minuter. 
 
Hur lägger ni upp passen?

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Sara

Sv: Åh tack! :D

De låter som ett bra upplägg :)

2013-07-27 @ 01:27:58
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0