Hästarna - 9/5

Mamma red ut Valle medan jag och pappa åkte med Rico till Enliden. 
 
Idag var det då klubbdressyr (KM sponsrat av Leksand -> Leksands knäckecup), på Enliden som nu går under namnet Huddinge Ridklubb. LC:1 var det enda att välja på så det fick det bli, har suttit och pluggat in det som tusan de senaste dagarna för jag är en riktig fena på att glömma banan när det verkligen gäller ;) När jag tänkte igenom programmet i huvudet på framridningen fick jag en total blackout i samma veva som ekipaget innan mig startade. Återfick minnet strax innan jag startade, och red inte fel en enda gång! ;) 
 
Att sitta upp gick bättre än på länge. Inte minsta lilla spänd var han. Vet inte om det var för att han var på "hemmaplan" eller om han kände av att det var tävling och att det inte var rätt tid att bråka eller skrämma upp sig själv. Någon bra blandning kanske ;) Pappa hade skrittat honom för hand medan jag bytte om och så, så jag kunde i princip börja jobba honom direkt på framridningen för han var redan framskrittad. Han kändes med på noterna från början, det mesta satt. 
 
Väl på banan tyckte jag han kändes rätt avslappnad men han hade ganska hög kort form och på filmen såg han lite spänd ut i formen. Han var inte helt med på tex skrittövergångarna på serpentinbågarna utan spände sig och det blev lite hackigt.
 
Jag blev ju så himla glad att han inte flippade ur för det stora parasollet som domaren hade satt upp (ifall det skulle börja regna?). Det jäkla parasollet har varit med tidigare gånger på Enliden och kunde vi inte ens rida förbi den kortsidan vid C, än mindre ställa upp vid G som endast är några meter ifrån parasollet. I vilket fall som helst brydde han sig inte om det idag. Han tittade lite på det när vi stod utanför och väntade men väl inne på banan var han fokuserad :) 
 
Har läst igenom protokollet flera gånger nu och ska verkligen försöka förbättra de delar vi som "missade" på. Det var inga större missar. Vi ska öva på mjukare övergångar, lite mer lång och låg form särskilt i galoppen som han gärna spänner upp sig lite i, volternas storlek, att de raka linjerna ska bli raka och inte så vingliga och slutligen förbättra halterna. 

Kommentarer
Postat av: Jen & Johnny

Vad kul med tävling! Kommer det inte någon film? Hade varit kul att se! :)

2013-05-13 @ 19:32:33
URL: http://johnnyochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0