Hästarna - 10/11

Idag åkte jag själv till stallet och fixade till och red båda hästarna. Planen var först att rida en häst och tömköra den andra, för jag trodde inte jag skulle ha tid att hinna rida båda. Jag började med att fixa allt i stallet, sedan fixade jag i ordning Rico och red ut en stund själv med honom. Han brukar ju inte ridas ut själv längre så han var lite tveksam, därför höll vi oss i närheten av stallet och red mest fram och tillbaka. Vi var ute i en halvtimme och det blev skritt och trav den här gången, ganska lugnt men nyttigt för honom! 
 
När jag kom tillbaka med Rico hade jag en jättebra tajming att precis hinna släppa ut honom och ta in Valle och hoppa upp barbacka på honom, så hängde jag med en tjej i stallet ut på en timmes uteritt. Valle ville jag inte försöka ge mig ut själv på då jag inte känner honom lika bra och vet inte hur han reagerar på saker och ting. Men uteritten gick bra, lite vingligt i början då jag sällan rider barbacka men sedan kunde jag till och med sitta kvar i hans skumpiga trav utan problem ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0