Tuff start på veckan.

Det har varit en tuff start på den här veckan, med två riktigt långa skoldagar. Både idag och igår gick jag till 5 i skolan. Idag började jag dessutom 8 på morgonen, vilket blev 9 timmar i skolan. När jag slutar såhär sent har jag inte en chans att åka till stallet på kvällen. Eller, visst hade jag väl hunnit men det hade blivit så sent. Mina föräldrar åkte istället för de ville inte vänta tills jag kom hem ;) Förståeligt, eftersom vi faktiskt kan rida i dagsljus i några veckor till, om vi åker vanlig tid på eftermiddagarna. 
 
Idag var ju som sagt en lång dag, men på eftermiddagen var det lite intressant då vi hade ett helt gäng politiker som kom och som vi kunde fråga och diskutera saker med. Vi hade förberett frågor i grupper och min grupp, som jag blev indelad i när jag var sjuk, hade valt att fråga saker som mest rörde skolan, och lite om sommarjobb. Några av politikerna var riktigt intressanta att lyssna på, men mot slutet av dagen var jag så himla trött att jag inte riktigt tog in det dem sa. 
 
Till saken. Jag råkade prata med en politiker som har ansvaret för alla byggen osv i kommunen, och kunde då inte låta bli att fråga honom om vårt gamla stall Enliden som ska rivas för skolbygge, därav att vi flyttade därifrån. Kan säga att jag blev riktigt besviken och upprörd över svaren jag fick. Det är exakt samma saker jag hört tidigare från politiker som inte bryr sig ett skvatt om ridklubben eller stallet eller allt runtomkring detta med skolbygget. De har ju byggt ett ganska stort ersättningsstall vilket vi blev glada över, men sedan vägrar de arrendera stallet till vår ridklubb som förlorar sitt stall och sin klubblokal, utan arrenderar istället ut stallet, som är byggt för flera miljoner kr, till en fårbonde som inte har någon erfarenhet eller något intresse alls av hästar eller stall. Har inget emot personen i sig, men det är bara så himla dumt av kommunen att arrendera ut ett stall till en person som inte kan hästar.. Varför inte arrendera ut markerna (som ska betas ner av fåren) och stallet var för sig? 
 
Tyvärr visste jag inte att jag skulle få chansen att prata med en person som verkligen har ansvar för dessa saker, för om jag hade vetat det i förväg så hade jag definitivt förberett fler frågor till hoom och mer argument kring saken. Jag har så himla mycket att säga kring detta eftersom det har berört mig och mina hästar att vi blev tvugna att flytta dem så långt från vårt hem, just för detta skolbygget. Jag och många andra i klubben har verkligen försökt och engagera oss i det här och känt oss helt överkörda, precis som fler andra ridsportsklubbar och stall i vår kommun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0