Dagens ryttarträning

I eftermiddags blev jag kvar på gymmet i hela 3h. Jag var ju riktigt trött och irriterad tidigare under dagen ;) så det var väldigt skönt att bara koppla bort skolan och tänka på träning istället. Detta får jag väl snart äta upp eftersom jag nu bara har några timmar på mig att plugga inför Organisations- och ledarskapsprovet imorgon.. 
 
Först hade jag ett samtal med en pt, där vi först gick igenom vad jag ville med min träning och hur jag brukade träna (hur ofta, vilka övningar, samt hur jag brukar lägga upp det). Utifrån detta så fick jag tips kring både kost och träning, samt förslag på fler övningar för att komplettera min träning med. Först visade han övningarna, sedan fick jag prova och sedan fick jag tips osv. Det var faktiskt ganska givande! Jag fick till exempel mycket bra hjälp med tekniken på knäböj, som jag annars brukar ha lite svårt för. Just knäböj är ju en toppen övning för oss ryttare :) 
 
Efter pt-samtalet tränade jag mage och rygg, med lite bröst också (armhävningar). 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0