Korrigerad planering inför Pay and Ride

Eftersom hela veckan blev lite förskjuten så håller inte riktigt den preliminära planeringen jag gjorde förra veckan inför Pay and Ride´n, därför tänkte jag att jag uppdaterar de dagar som återstår. Jag vill skapa så goda förutsättningar som möjligt för oss när vi ska rida programmet! 
 
Onsdag: Dressyrpass i ridhuset. 
 
Torsdag: Ut och galoppera, fokus på tempoväxlingar och övergångar särskilt mellan trav-galopp. 
 
Fredag: Dressyrträning för Anette Westerberg. 

Lördag: Lugn uteritt i skogen. 
 
Söndag: Pay and Ride i Surahammar. 
 
Idag (onsdag) har jag lagt in ett dressyrpass där jag ska rida fram på samma sätt som jag planerat för Pay and Ride´n, och sedan avslutningsvis rida igenom hela programmet steg för steg. Detta för att testa om det systemet jag tänkt kommer fungera på "tävlingsdagen" samt för att checka av om det är några speciella delar jag behöver hjälp med på dressyrträningen på fredag! Här vill jag inte lämna något ut slumpen, jag ska vara noga med ALLA detaljer. 
 
Innan Pay and Ride´n måste jag även repetera programmet fler gånger så det verkligen sitter, och så ska jag rykta Rico ordentligt och smörja all utrustning, plocka fram eventuella tävlingskläder osv. Känner mig riktigt ringrostig på detta med tävling, haha, men det ska bli himla roligt i alla fall :D 
 
 

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞

Vad kul med pay and ride! Skulle vilja köra någon som träningstävling med Clooney också när han är mer utbildad :)

Svar: Eller hur :D kör på, träningstävlingarna är ju inte på blodigt allvar :)
Madde Andersson

2015-04-08 @ 22:02:01
URL: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0