Lång uteritt i skogen

Idag varvade vi ner ordentligt efter gårdagens dressyr, genom att ta oss ut på en skritt och trav-runda i skogen, vilket är Ricos absoluta favorit! Han är ju en riktig skogsmulle - ju djupare in i skogen/längre bort från stallet vi kommer desto nöjdare blir han :) 
 
Innan ridturen så lekte jag lite med honom i hagen, och jag måste säga att det är så roligt när han blir så följsam och lyhörd på mitt kroppsspråk!
 
Vi red den längsta skogsrundan vi har häromkring, som innefattar både lite klättring och mycket lyfta hovarna över stock och sten. Det var ett härligt ljummet vårväder ute, så uteritten satt verkligen som en smäck :) Inne i den djupa skogen var det dessutom helt vindstilla, så det var inte förrän vi kom ut på fälten efterråt som vi märkte att det blåste skrattretande mycket ute. Ni vet sådär att man nästan tappar balansen när vinden slår till ;) 
 
Stackars Rico råkade få en stor gren hängandes i svansen i början av rundan, vilket skrämde slag på honom.. Men duktig som han är, stannade han direkt efter två meter och stod sedan stilla (dock skakande av rädsla) så att mamma kunde hjälpa mig dra ur den ur svansen på honom. Skönt att få kvitto på att all vår träning har givit resultat :) Men jag får bli bättre på att borsta svansen innan ridpassen, för säkerhets skull :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0