Jag och Rico

Dag ett på Listan:

(Beskriv dig och din häst)

Jag är en vääääldigt hästglad 14-åring som heter Madde, jag har två hundar och en katt :)
23 Oktober 2010 fick jag hem min första alldeles egna häst, Rico:

Rico är en liten storhäst, ca 153 (152 utan broddarna på vintern).

I annonsen stod det att han var 155, men han kändes så mkt mindre att vi var tvugna att mäta honom igen, det visade sig att han var lite mindre ändå ;)

Han är importerad från holland och har bara bott i sverige i ca 1 år :) Han är en korsning, troligtvis med något halvblod.

Han är en ängel att hantera, snäll och kramgo :')

Han har alltid haft lite problem med uppsittningen, men det har blivit mycket bättre nu. Anita (stall Wia, Örebro) som vi köpte honom av, sa att han var lite bakskygg (-vid uppsittningen), men det har vi inte märkt något av (Peppar, peppar XD) :)

Jag tror det var allt, hade inte så värst mkt att berätta - håller fortfarande på att lära känna honom :P


Rico i hagen :) Jag haaatar att vara med på bild, så de enda ni får är när jag rider :3

Madde


Kommentarer
Postat av: M.

sv; hehe, sry för sent svar. Men kan inte förklara här hur jag gjorde dom xd <3

2010-12-27 @ 12:06:32
URL: http://starshinee.blogg.se/
Postat av: cornelia

haha ååå gud vilken fin blogg!

min polle heter gucci ja ;)

2010-12-27 @ 17:18:52
URL: http://corneliaochgucci.blogg.se/
Postat av: Carro

SV: Tack så mycket! :D Jag har två medryttarhästar just nu som jag rider. :) Bettan har jag 2-4 dagar i veckan och Macke har jag 1 dag. :) Söt pålle du har också! :D

2010-12-27 @ 17:50:13
URL: http://arabenbeauty.blogg.se/
Postat av: Mimmi

sv; Haha jag är i stallet hela lovet! XD Får du inte ta med Rico? :) <3

Postat av: Caroline Bågfeldt

Hahah, ja underbara presenter :D

Jag hade nog önskat mig det mesta, förutom tröjan & mössan ^^

2010-12-27 @ 19:52:48
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: Agnes/Marsvin

fina hästen<3

2010-12-27 @ 21:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0